جاذبه های گردشگری ماکو

معرفی بهترین مناطق تفریحی و گردشگری ایران

جاذبه های گردشگری ماکو


ماکو یکی از شهرهای مرزی کشور در استان آذربایجان غربی است که بزرگ‌ترین منطقه آزاد ایران و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیا بعد از شانگهای به شمار می‌رود. وجود بیش از سه هزار اثر تاریخی ثبت شده، ده‌ها اثر طبیعی و بازار مرزی، این شهر را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در شمال غرب کشور تبدیل کرده است.
جاذبه های گردشگری ماکو:
کلیسای مریم مقدس زور زور ( Chapel of Dzordzor)، نام کلیسایی است واقع در استان آذربایجان غربی، شهرستان ماکو و در ۱۲ کیلومتری شمال غرب قره کلیسا و در نزدیکی روستای بارون، در دهنه دره‌ای که رودخانه زنگی مار از آن جاریست و در دامنه کوهپایه‌ای که به یک تنگنای بسیار فشرده می‌رسد، بنا گردیده‌است. کلیسای مریم مقدس تنها مکان تاریخیست که جابجا شده است زیرا در هنگام ابگیری سد باران این بنای تاریخی به زیر اب خواهد رفت بنابراین طبق گفته محلی های ساکن روستای باران تمامی سنگ های کلیسا شماره گزاری شده و به این ترتیب کلیسا به 600متر دور تر از سد باران انتقال داده شده است 




سد بارون نیز به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری روستای باران و رود خانه زنگی مار است.که برای ماهیگیری نیز مناسب است .

تالاب آق گل یکی از تالاب های استان آذربایجان غربی است که در نزدیکی شهر ماکو قرار گرفته است. تالاب آق گل در مجاورت رودخانه مرزی ارس قرار گرفته است و از طریق جاده ترانزیتی ایران به ترکیه قابل به راحتی قابل دسترسی است. با پیش رو گرفتن جاده ترانزیتی ایران به ترکیه و در کیلومتر بیست و هفت این مسیر مواصلاتی باید وارد جاده پلدشت شوید. با طی کردن این مسیر به ابتدای مسیر پلدشت به دیم قشلاق می رسید که یک جاده مرزی است. این جاده مرزی را ادامه داده و پس از طی کردن مسیری حدودا 29 کیلومتری به جاده شوسه ای می رسید که دشت زنگنه نامیده می شود. این مسیر شوسه شما را به تالاب آق گل می رساند.

آبشار قلعه جوق در فاصله پنج کیلومتری جنوب غرب ماکو، در حاشیه روستای قلعه جوق و در میان کوه‌های این منطقه قرار دارد و از جاهای دیدنی ماکو به شمار می‌‌‌آيد. ارتفاع آبشار نزدیک به هشتاد متر است و مقدار آب آن زیاد نیست؛ اما شکل قرارگیری‌اش به آن زیبایی خاصی بخشیده است. همچنین با طبیعتی بکر و دست‌نخورده، فضای پیرامون آبشار نیز لطف و صفای خود را دارد.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.