طبیعت زیبای دریاچه سد ایلام

معرفی بهترین مناطق تفریحی و گردشگری ایران

طبیعت زیبای دریاچه سد ایلام

از جاذبه های زیبای استان ایلام دریاچه سد ایلام است که در 20کیلومتری شرق استان ایلام  و در مسیر فرعی جاده ایلام به دره شهر ودر 15 کیلومتری غرب شهر ارکواز ملکشاهی در2کیلومتری شهرستان ملکشاهی در بخش مهر گچی  واقع شده است این اثر طبیعی  که در زمره جاذبه طبیعی قرار دارد در سال 1380 جهت تامین آب شرب سدی تعبیه شده است.حجم کلی آب سد 64 میلیون متر مکعب است که در سال های اخیر به دلیل بارندگی فراوان امکان سرازیر شدن آب سد وجود داشته است.محیط سرسبز،آب و هوای مطلوب،طبیعت چشم نواز از خصوصیات این جاذبه بی نظیر است که در نمونه خود بی مثال است و جاذب بسیار جمعیت است از این رو از قطب های مهم توریستی محسوب می شود و همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.
 
اما نکته قابل توجه برای گردشگران این است در این منطقه هیچ گونه امکانات رفاهی از قبیل هتل، رستوران و جایی برای نشیمن مراجعه کنندگان وجود ندارد.
 اوج زیبایی این منطقه در فصل بهار و تابستان است در این موقع از سال هوا بسیار دل انگیز است و گردشگران می توانند اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان سپری کنند و لحظات به یاد ماندنی و خاطره انگیزی را به وجود آورند.طبیعت منحصر به فرد این آن را به بهترین مکان برای زیستگاه  گونه ای از حیوانات و پرندگان فراهم کرده است. محوطه این دریاچه اگرچه در ظاهر مانند یک جنگل به نظر می رسد اما محیطی بسیار آرام و دلنشین دارد و خالی از هرگونه حیوانات خطرناک است. آب و هوای مطلوب،طبیعت بکر و دل نشین، محیط سرسبز،گونه های فراوان گیاهان از خصوصیات این اثر زیبا است.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.